A maximalizált benzinár kezd tarthatatlanná válni!
Szombat délelőtt hosszan kígyózó sorok alakultak ki az ország számos pontján a benzinkutakon. Az autósok jól érezték, a pénteken belengetett rendkívüli kormányinfón az üzemanyag-ársapka egyik újabb szabályozását jelentették be.
A változtatások értelmében a céges járművek kiszorultak a támogatottsági körből. Ez azonban még mindig nem ígér megoldást a várható ellátási problémákra, és persze a benzinkút tulajdonosok sem lélegezhetnek fel.
Komoly ellátási problémák jöhetnek?
Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója tájékoztatta a kormányt, hogy ellátási problémák lehetnek, ha nem tudják elősegíteni, hogy import üzemanyag érkezzen be Magyarországra – adta hírül a telex.hu. Az újabb módosítást erre reagálva hozták meg, a változtatással nem titkolt cél, hogy beindítsák az importot.
Az intézkedés hatékonyságát azonban rendkívül sokan megkérdőjelezték.
Ebben közrejátszik az is, hogy a nagykereskedelmi ár maradt 480 forint. Vagyis hiába veszik többen piaci áron a benzint és a dízelt, a nagykereskedők helyzete – akik többek között importálnak üzemanyagot – mit sem javult. Így jogosan merül fel a kérdés: ha nekik továbbra is veszteségesen kell értékesíteni a hajtóanyagot, miért hoznának be többet az országba?
A céges autók kedvezményes tankolásának megszüntetésével némi importot persze támaszthatnak, ha mondjuk az OMV és a Shell úgy ítéli meg, hogy a saját kútjaira már jövedelmező lehet dízelt és benzint behoznia. Ám az egyre inkább biztosnak ígérkező európai dízelhiány kétségkívül azt sugallja, hogy a cégek azt a hajtóanyagot, amit be tudnak szerezni, nem abba az országba fogják vinni, ahol keveset vagy semmit nem nyerhetnek rajta, míg más országokban igazi aranybánya az üzemanyag értékesítése.
Az intézkedés a szakemberek szerint míg az ellátásbiztonságot nem igazán növeli, az inflációnak ismét ad egy löketet – számolt be róla a telex.hu.
A benzinkutaknak továbbra is küzdeni kell a fennmaradásért!
Hiába a különféle támogatások, a külföldi és immár a céges autósok kedvezményes tankolásának beszüntetése, a kiskereskedelmi árrés továbbra is a legtöbb eladás során hiányzik. Így a kisebb kutaknak továbbra is problémát jelent fedezni a fenntartási-, üzemeltetési- és bérköltségeiket – persze, ha még nem dobták be a kulcsot, és még üzemelnek. Hiszen ma már az a nagy kérdés, hogy ha a hatósági árnak egyszer vége lesz, és az állam hagyja érvényesülni a piac nyers törvényeit, hány kút, hány kisvállalat lesz még talpon, lesz-e még valós verseny?
A túléléshez modellváltásra van szükség!
Ahhoz, hogy a kisbenzinkutak túléljék az egyre inkább tarthatatlanná váló árstopot, nincs más választásuk, változtatniuk kell működésükön, modellt kell, hogy váltsanak. Olyan üzemelésre kell átállniuk, amely keretében jelentős költségcsökkentés érhető el. Ehhez a legrövidebb út az automatizálás, illetve a kút függetlenítése által vezet.
A modellváltásban nagy segítséget tud nyújtani az App&Tank, amely akár beruházásmentes konstrukcióban is elérhető.
A rendszernek köszönhetően a kút nem igényel drága kasszát, így annak egyéb járulékos költségei megspórolhatók. A többit (készlet, ügyfél, beszállító és jövedéki adó nyilvántartás, számlázás stb.) pedig mind tartalmazza az App&Tank, így lényegében teljesen megszüntethetők a jelenleg költséges rendszerek, hiszen a működéshez mindössze egy kútoszlopra van szükség.
Az App&Tank jelenleg a fennmaradást, az árstop megszüntetése után pedig a versenyelőnyt biztosítja.
Válasz
Szeretnél te is hozzászólni?Regisztrálj ingyenesen!