üzemanyag-kereskedők

Az üzemanyag-kereskedők ultimátumot kaptak a kormánytól

Amennyiben az üzemanyagárakat – melyek jelentősen növelik az inflációt  –  a kereskedők nem tudják vagy nem akarják kordában tartani, akkor ismét be fogunk avatkozni – jelentette ki a miniszterelnök a Parlamentben, írta meg a 444.hu

A miniszterelnöki beszédet követően a gazdaságfejlesztési miniszter, Nagy Márton tárgyalóasztalhoz ültette a Magyar Ásványolaj Szövetség és a Mol illetékeseit, hogy az üzemanyagárak alakulásáról egyeztessenek. A miniszter a tárgyaláson világossá tette: minden lehetséges eszközzel tompítani kívánja az üzemanyagárak növelését. Nagy Márton továbbá jelezte, hogy havi rendszerességgel kér jelentést az ágazat szereplőitől az árak nemzetközi és hazai alakulásáról, illetve az árak minél hamarabbi moderálására tett ágazati lépésekről.  

Komoly áremeléssel szembesülhetünk a benzinkutakon!

A folyamatos árnövekedés még május közepén kezdődött. Az akkori mélyponthoz képest szeptember végére a benzin 17 százalékkal kerül többe, ami literenként 97 forintos drágulást jelent. A dízel esetében még ettől is drasztikusabb az árváltozás: 26 százalékkal, azaz literenként 139 forinttal kerül többe a hajtóanyag, mint tavasszal –  adta hírül a portfolio.hu. Az, hogy pontosan mi áll az üzemanyagár emelkedése hátterében, korábbi cikkünkben részletesebben is beszámoltunk.  

A jövő év további árnövekedést tartogat magában, hiszen januártól bruttó 41 forinttal emelkedik az üzemanyagok jövedéki adója. Ezt az uniós minimum adómértéknek való megfelelés miatt kell végrehajtani, de persze a kormány megtehetné, hogy tovább halasztja az emelést. Ám Bacsa György, a Mol Magyarország ügyvezető igazgatója szerint hazánknak sok konfliktusa volt és van az EU-val, így nem valószínű, hogy ebben az ügyben újabb kötelezettségszegést vállalnának – közölte a hvg.hu

Az ársapka esetleges bevezetése nem sok jót ígér!

A Magyar Ásványolaj Szövetség főtitkára szerint üzemanyaghiány lesz, ha a kormány megint rögzíti az árakat – írta meg a 444.hu. „Szinte biztos, hogy nagyon komoly hiányok alakulnának ki elsősorban a gázolaj-piacon. Kiesne az import, és a hazai finomító biztos nem lenne képes a megfelelő mennyiségű üzemanyaggal ellátni a piacot” – részletezte a főtitkár. 

Az ellátási problémák mellett értelemszerűen a töltőállomások is újra nehéz helyzetbe kerülnének, ha visszakerülne az a bizonyos sapka az üzemanyagárakra. A benzinárstop ideje alatt számos kisbenzinkút volt kénytelen bezárni kapuit, nagy valószínűséggel, ez most sem lenne másként, hiszen a veszteséges üzemelést egyetlen vállalat sem tudja sokáig tolerálni. 

Fel kell készülni a legrosszabbra!

Bár érthető módon egyetlen töltőállomás üzemeltető sem szívesen gondol bele, hogy ismét a mindennapi realitás része lehet a fix üzemanyagár, érdemes ezen a forgatókönyvön nemcsak elgondolkodni, de fel is készülni rá. 

Ahhoz, hogy a töltőállomások – hozzon bármit is a jövő – fent tudjanak maradni, költségeket kell csökkenteni! Ehhez a legrövidebb út pedig a nyugaton már létező és jól működő modell lehet: az automata kutak és a független shop. 

Az automatizálásban nagy segítséget nyújthat az App&Tank, amellyel azonnal, jelentős literre vetített költségmegtakarítás érhető el. Az innovációnak köszönhetően lényegében teljesen megszüntethetők a jelenleg költséges rendszerek, hiszen az üzemeléshez mindössze egy kútoszlopra van szükség, amire felhelyezhető a QR-kód, amely telefonos beolvasásával az ügyfelek át is eshetnek a fizetési procedúrán. 

Tudj meg többet az App&Tank-ról! >>>